Veganske proteinpandekager – Hvem elsker ikke at få pandekager til morgenmad? Jeg gør i hvert fald! Denne opskrift består af kun fire ingredienser og er super nem at lave – det betyder, at du ikke skal sætte flere timer af til forberedelse og disse veganske proteinpandekager er derfor også oplagte til morgenmad eller eftermiddagssnack i hverdagene.

 

Opskrift på veganske proteinpandekager

Nedenfor får du en opskrift på lækre veganske proteinpandekager præcist som jeg foretrækker dem 🙂

Antal pandekager:
4-6

Tid i alt:
15M

Sværhedsgrad:
Nem

Ingredienser til veganske proteinpandekager

Sådan laver du veganske protein pandekager

  1. Blend ingredienserne sammen til en jævn masse!

  2. Steg pandekagerne på en pande ved middel varme til de er gyldne. Du vælger selv, hvor store de skal være, men gå gerne efter den størrelse man typisk ser på amerikanske brunchpandekager.

  3. Proteinpandekager er generelt mere porøse end almindelige pandekager, så vær forsigtig, når du vender dem

Masser af muligheder for variation:

Ovenstående er en grundopskrift, hvilket giver dig uendelige muligheder for at eksperimentere og sætte dit eget præg på dine proteinpandekager.

En nem måde at variere er at udskifte proteinpulveret med en anden smagsvariant, men du kan også eksperimentere med at tilføje forskellige ingredienser.

Prøv for eksempel at tilsætte ekstra banan til pandekagedejen – det tilfører sødme og giver en blødere konsistens til dejen. Det skal være en lille banan eller eventuelt en halv, da det nemt kan blive for sødt.

Du kan også tilføje müsliblanding eller lignende, hvis du vil have mere fylde i pandekagerne, så de mætter i længere tid. Vær dog opmærksom på, at dejen ikke må blive for tør, så spæd op med væske, hvis der mangler.

Et andet forslag er chiafrø, som også er super lækkert på morgenbordet. Tit bruges det som grød, men hvorfor ikke gøre det til en del af dine proteinpandekager?

Derudover kan en tsk. vaniljepulver og en tsk. bagepulver gøre pandekagerne endnu lækrere ved at tilføre henholdsvis sødme og luftighed.

Ved at eksperimentere og tilføje andre ingredienser, bliver proteinpulveret ikke hovedelementet, men fungerer i stedet som en supplerende ingrediens, der blot sørger for at du opnår et øget proteinindtag i måltidet.

Følg HurtigMums på de Sociale Medier!

Følg HurtigMums på de Sociale Medier!
Print Friendly, PDF & Email
Anmeldelse
recipe image
Navn på opskrift
Veganske proteinpandekager
Kok:
Udgivet den
Samlet tidsforbrug
Gennemsnitlig karakter
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

x